Felanmälan

Allmänt

Anmäl till berörd instans som anges nedan och skicka sedan också en kopia av anmälan till styrelsen. Inkludera foto eller video om det behövs. Maila detta tillsammans med ditt lägenhetsnummer till:  

OBS! Vid felanmälan av icke-akut karaktär kan du som medlem bli debiterad för jourutryckningen.


Lägenheter och allmänna utrymmen

Anmäl till: HSB

Fel på komponenter tillhörande föreningen, enligt stadgarna, ska anmälas till den tekniska förvaltaren HSB. OBS gäller ej hiss, vitvaror och media (se kontaktuppgifter till dem längre ned på sidan).

ICKE-AKUTA FEL

För icke-akut felanmälan till HSB Skåne kan du kontakta deras kund- och medlemsservice på telefonnummer 046-210 84 00. Telefontid vardagar 07-16.
Du kan även göra en felanmälan på deras hemsida där det också finns information om vilka saker du kan fixa själv: https://www.hsb.se/skane/felanmalan-2.0/

AKUTA FEL

Akuta fel som inträffar vardagar efter arbetstid, dvs. kl. 16-07 samt helger och röda dagar, och inte kan vänta till nästkommande dag skall anmälas till HSB-jouren på telefon: 046-2108500

Exempel på akuta fel:

  • Vattenläckage.
  • Strömlös lägenhet.
  • Risk för skada på egendom och/eller person

 

Hiss

Anmäl till: Kone

Felanmälan eller rapportera en nödsituation: 
Telefon: 0771 50 00 00 knappval 1. Öppet dygnet runt. 
E-post:  (vid fall som inte är brådskande).

www.kone.se/om-oss/kontakta-oss/
  

Vitvaror

Anmäl till: Cylinda

Vitvarorna har 5 års garanti och felanmäls direkt till Cylinda. Vid frågor eller ifall du behöver boka service (felanmälan): www.cylinda.se/kontaktaoss

För att styrka din garanti vid felanmälan hos Cylinda, välj ärendetyp Serviceavtal och fyll i ditt avtalsnummer som du finner i garantiintyget: Garantiintyg Cylinda

Media

Österlens Kraft

Har du problem eller frågor gällande Bredband och TV kontaktar du Österlens Kraft. 

Telefon: 0414-28560
E-post:

www.osterlenskraft.se/bredband/

Vid brand, behov av polis eller akuta olycksfall

Ring 112